In 1936 wordt op grootse wijze het 300-jarig bestaan van het weeshuis gevierd. De regenten houden een receptie en iedereen gaat een dagje uit naar de Julianatoren in Apeldoorn: weeskinderen, oud-wezen en overige genodigden. Tijdens deze feestelijkheden wordt de Vereniging van Oud-Wezen opgericht. Sindsdien komen de leden jaarlijks bij elkaar.
In 1991 doet Hanneke van Gessel-Woudenberg een oproep in de Libelle, waarna tien oud-wezen en twee leidsters zich melden.

De Vereniging van Oud-Wezen telt anno 2013 ± 80 leden. Elk jaar wordt op de eerste zaterdag van september een reünie gehouden. De vereniging heeft geen website, maar het bestuur is telefonisch, schriftelijk of per e-mail te bereiken:

Voorzitter: dhr. B. Pronk

Secretaris: mevr. H. van Gessel-Woudenberg, Nijkerk